Страница 3 из 7

Re: 7 Days to die

Добавлено: 03 апр 2015, 12:24
Bumka
вот конфиг какой будет:
конфигПоказать

Код: Выделить всё

  ServerPort  			26900			
  ServerMaxPlayerCount 	10
  GameWorld			Random Gen  			Варианты - Navezgane, Random Gen
  GameDifficulty 		2 		     			0 - 4, 0=easiest, 4=hardest
  GameMode			GameModeSurvivalMP 	GameModeSurvivalMP, GameModeSurvivalSP (MP has land protection)
  ZombiesRun			0			0 = default day/night walk/run, 1 = never run, 2 = always run
  BuildCreate			false			cheat mode on/off
  DayNightLength		40			40 minutes
  FriendlyFire			false			Can friendly players damage each other (PvP)
  PersistentPlayerProfiles	true			один профиль для игрока
  PlayerSafeZoneLevel	5		мин.уровень для защиты новичка (создается сейф-зона при входе)
  PlayerSafeZoneHours	5		сколько часов эта сейф-зона работает
  DisableNAT			true		set this to true if your router doesn't support NAT
  DropOnDeath		2	что выпадает при смерти 0 = everything, 1 = toolbelt only, 2 = backpack only, 3 = delete all
  DropOnQuit		0	что выпадает при выходе 0=nothing, 1 = everything, 2 = toolbelt only, 3 = backpack only
  CraftTimer		1	время крафта	0 = None (instant), 1 = Normal, 2 = Fast (double speed
  LootTimer		1	время лута  0 = None (instant), 1 = Normal, 2 = Fast (double speed
  EnemySenseMemory		30	в секундах - насколько времени враги запоминают тебя
  EnemySpawnMode		3	0 = Disabled 0%, 1 = Very Low 50%, 2 = Low 75%, 3 = Medium 100%, 4 = High 125%, 5 = Very High 150% 
  EnemyDifficulty		0	враги не бешеные/бешеные 0 = Normal, 1 = Feral 
  NightPercentage 		35 	сколько времени ночь, в процентах
  BlockDurabilityModifier 	100 	прочность блоков в процентах
  LootAbundance 		100	percentage in whole numbers
  LootRespawnDays		2	через сколько дней лут появляется
  LandClaimSize 		7	размер в блоках для клайма зоны игрока
  LandClaimDeadZone 	30	за сколько блоков от другого игрока можно поставить свой клайм
  LandClaimExpiryTime 	3	сколько дней надо отсутствовать чтобы клайм перестал работать
  LandClaimDecayMode" 	0	Сontrols how offline players land claims decay. All claims have full protection for the first 24hrs. 0=Linear, 1=Exponential, 2=Full protection until claim is expired. 
  LandClaimOnlineDurabilityModifier 	4	How much protected claim area block hardness is increased when a player is online. 0 means infinite (no damage will ever be taken). Default is 32x
  LandClaimOfflineDurabilityModifier" 	4	How much protected claim area block hardness is increased when a player is offline. 0 means infinite (no damage will ever be taken). Default is 32x)
  AirDropFrequency		24	Частота выпадения посылок в часах, 0 == never
  MaxSpawnedZombies	80	спавн зомбей
  EACEnabled"			true	Enables/Disables EasyAntiCheat
про клаймы не уверен как лучше, поэтому не менял. Какие еще предложения будут?

Re: 7 Days to die

Добавлено: 03 апр 2015, 13:56
Just
Я бы сложность на 4 поставил, 2ка это совсем как то...зомби сами падают, когда тебя видят ))
Фрэндли фаер вроде фалс стоит, а рядом написано что можно дамажить друг друга. Ну вобщем надо чтоб не дамажили )
Дроп - ок
Ночь 35%, а сколько длина дня?
LandClaimExpiryTime 3 - имхо мало, давай дней 7 хотя б.

Ну это так, пожелания, а вобщем меня все устроит ))

Re: 7 Days to die

Добавлено: 03 апр 2015, 14:46
Bumka
на 4 не согласен, там вначале тяжко будет - уровни же добавили, и сперва дохляком играешь, ножом за пару раз не получается убивать. 3 может еще куда ни шло. Тем более что потом поменять можна будет. Френдли фаер так и надо для пве, если тру поставить, то по друзьям будешь попадать. Можно конечно, для хардкора его и тру поставить - всё равно ж свои только будут :D
Длина дня 40 минут
С картой непонятно - стандартная небольшая, но более-менее плотно застроена. Рандомная без ограничений, но бежал по ней в одну сторону по дороге - ни одной постройки. Хотя ландшафт повеселее будет чем на стандартной. Сейчас читаю как рандомную можно разнообразить в плане построек.

Re: 7 Days to die

Добавлено: 03 апр 2015, 16:41
Bumka
понятно почему пусто показалось, там карты в рандоме вот такие примерно:
Скрытый текстПоказать
Изображение

Re: 7 Days to die

Добавлено: 03 апр 2015, 20:11
Bumka
в общем кто желает присоединиться - отписываемся, скину данные в личку

Re: 7 Days to die

Добавлено: 03 апр 2015, 23:41
Just
Уже пробую, изменения в графике умиляют, я только умоляю - сделай день побольше, ну то что сейчас это ппц. Только собрался в город - уже ночь ((((
240 мин, или мин 120

Re: 7 Days to die

Добавлено: 04 апр 2015, 12:18
Bumka
попробуем 60 минут сутки, 20% ночь (вместо 40 и 35%), поменял

Re: 7 Days to die

Добавлено: 04 апр 2015, 13:11
Bumka
еще разработчики в блоге выложили гайд небольшой:
Скрытый текстПоказать
Alpha 11 Survival Guide

I’ve seen some people having difficulty with Alpha 11. It’s a little more challenging in some ways than before but easier in others.

First thing, when you are low level and do not have a sleeping bag yet (day 1) you will spawn in a safe zone. This means no zombies are in your immediate area so as long as you don’t move to far you have a few hours to gather materials to survive. Get the materials for a stone axe (plant fibers from grass, a small stone found on the ground and a stick from a bush or old dead branch) and craft a stone axe. Stone axes are not good for melee any more so use it only for gathering wood. Small trees are easier to cut down so look for the shortest tree you can find.

Item quality. Items have quality now so if you craft a 1 quality stone axe craft another few and hope to get one in the 40′s at least. Use the 1 quality one until it breaks then switch to the 40′s quality one and repair it with other stones as needed. Break some resource rocks and look for feathers in birds nests. Craft a wooden bow as soon as possible and some arrows. Make cloth armor from all the cotton you have gathered. Craft an iron reinforced club from the metal you gathered from the rocks and some sticks.

Next I would find a road and look for a point of interest. Also look for black spots on the map, these are caves. If you cannot find a poi you can resort to a cave for the night, but beware there are zombies down there, get in there by 4 so you have time to clear a section of the cave before 6 when zombies start running.

Level up! Level up by killing zombies, unlocking new recipes and crafting stuff. Use the bow as much as possible, as melee is dangerous especially early game. Zombies are now stunned based on how much stamina you have. So hit them when you are rested up and they will not be able to hit you back. Attack them when you are exhausted and they will hit back and if you get stunned you lose wellness and risk death. Zombies sometimes have books on them now and gunpowder which is very handy.

You can build a sod fort that first night if all else fails by crafting a stone shovel and digging dirt with a stone shovel. A sod fort won’t stop zombies very well, but your just wanting 4 tiny walls so they can’t see you anyway. Or dig a hole in the ground and put a frame over your head if you get caught in the dark and wait until dawn. I tend to look for a cabin in the woods or camp site to take over rather then build a wood fort.

Mining. Ore is not found on mountain walls as much as it used to be. Look for a cave and search cave walls for ore or gravel. Gravel always leads to ore so clear the gravel and mine away all the valuable resources. Pottassium nitrate is in caves but if you cannot find coal, you can chop up the burnt forest large hot embers to get coal and make gunpowder for the blunderbuss which is crafted with just two pipes and a plank and is a great early game weapon.

After leveling, recraft some stuff you already have to get a better version. Item quality is your level X 10 plus or minus a random amount of 50. So at level 10 you will make a 50 to 150 quality range item. So recraft your cloth armor for better stuff, recraft your stone axe for a better one, etc. Every few levels you gain, try making a better version and melt down your old pickaxe etc.

Cabin in the woods. If you find a cabin in the woods there should be a forge in the fireplace. If you haven’t found the forge ahead book this place is a haven. I always grab clay on day one if I see some, two blocks of it is enough to make some molds to make ingots.

Re: 7 Days to die

Добавлено: 12 апр 2015, 12:49
Bumka

Re: 7 Days to die

Добавлено: 18 апр 2015, 12:54
Just
Бумка, со вчерашнего патча не могу зайти в игру, после пароля выскакивает какое то сообщение с ошибкой на долю секунды, не успеваю прочитать. И все, снова в меню выкидывает. Ничего не менял?

Re: 7 Days to die

Добавлено: 18 апр 2015, 13:53
Bumka
Пропатчить надо, должно пустить. У тебя клиент новее поэтому не пускает.

Re: 7 Days to die

Добавлено: 18 апр 2015, 14:32
Bumka
обновил, всё работает - входит и выходит, но день опять первый )

Re: 7 Days to die

Добавлено: 27 апр 2015, 11:57
Just
ну вот и долгожданные транспортные средства на подходе )
http://7dtd-manqueend.com/main/87-mini- ... hikov.html

Re: 7 Days to die

Добавлено: 27 апр 2015, 13:21
Bumka
угу, только когда это еще будет... в принципе, если они добавят только медведей и байк, то смысла ждать следующего патча не вижу - маловато будет, уж лучше сразу ждать до альфы 14 или 15, или вообще до беты. На днях месяц аренды сервака заканчивается, пока продлевать наверное не буду. Карту с сейвами могу куда-нибудь выложить

Re: 7 Days to die

Добавлено: 28 апр 2015, 22:42
Bumka
подумал, и решил еще на месяц оставить вопщем )